Menu Close

UNIVERSALUS DIZAINAS MOKYMUISI

Kaip sudominti ir įtraukti mokinius? RAŠINIO TEMŲ DĖŽUTĖ?
Kai kuriems mokiniams būna sunku sugalvoti rašinio laisva tema pavadinimą.  Tam, kad būtų lengviau ir kad rašymas mūsų mokiniams būtų prasmingesnė patirtis, mokytoja Aušra paragino savo mokinius peržiūrėti daiktelius klasės idėjų dėžutėje.  Išsirinktas daiktas padiktuoja rašinio temą.
Taip pat mokytoja Aušra pasiūlė į kuprinę įsidėti ir į mokyklą atsinešti įvairius nedidelius daiktelius, kurie mokiniams primintų mėgstamus dalykus, smagią patirtį arba įdomius pomėgius. Dėžutę su įvairiais daiktais antrokai saugos klasėje, o prireikus – pasinaudos. Asmeninis ryšys su daiktu dažnai įkvepia ir padeda kurti rašinį arba pasakojimą.
KODĖL VEIKSMINGAS?
  • Pagrįstas moksliškai. Užuomina būna veiksminga tada, jei yra asmeniškai susijusi su rašinio autoriumi, leidžia jam rinktis ir remtis savo patirtimi.
  • Galima įtraukti mokinius. Taikant šį metodą, mokiniai sudominami nuo pradžios iki pabaigos.
  • Prieinamas. Viskas, ko reikia – dėžutė(-s).
  • Lūkesčių palaikymas. Mokiniai rašymo procese tampa savarankiškesni, nes yra nepriklausomi nuo mokytojo siūlomos temos.
Pagal Dr. Whitney H. Rapp, (2022). Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje. 100 mokymo metodų visiems mokiniams.
 
Skip to content