Kaip nustatyti, ką mokiniai žino ir ką geba padaryti? Kad galėtume sužinoti, būtina, kad mokiniai turėtų kaip išreikšti savo žinias, įgūdžius ir idėjas.
Vienas iš UDM principų – suteikti daug veiksmais ir išraiška grindžiamų būdų arba rezultatų pateikimo būdų, kuriais mokiniai parodytų, ką jie žino. Du labiausiai paplitę, kuriais, kaip tikimasi, mokiniai pademonstruos savo žinias mokykloje, metodai yra rašto darbai ir žodiniai atsakymai į mokytojo užduotus klausimus. Nors minėtus metodus reikėtų ir toliau taikyti mokiniams, kurie geba jais pademonstruoti, ko išmoko, tačiau reikia pasiūlyti ir kitų variantų. Daug išraiškos priemonių reiškia, kad kalbame apie galimybes parodyti rezultatus pasitelkę fizinę išraišką, komunikaciją ir vykdomąsias funkcijas.
1a klasės mokinių mokytoja Jūratė, siekdama paskatinti pokalbius su kitais bendraamžiais, žaidė žaidimą „Susimaišyti, sustoti, surasti porą“. Manome, kad suporavus mokinius, suformuojama saugesnė auditorija, kurioje galima dalytis idėjomis ir jas tobulinti prieš papasakojant visai klasei.
Žaidimą sudaro trys etapai:
Mokytojui paskelbus „Susimaišyti!“, mokiniai vaikštinėja po visą klasę.
Mokytojui paskelbus „Sustoti!“, mokiniai sustoja toje vietoje, kurioje buvo tuo momentu.
Mokytojui paskelbus „Surasti porą!“, mokiniai susiranda arčiausiai esantį partnerį.
Mokytojas paskelbia temą arba užduotį, kurią turi aptarti arba atlikti kiekviena pora.
KODĖL VEIKSMINGAS?
Pagrįstas moksliškai. Šis metodas suteikia daugiau galimybių bendrauti ir diskutuoti, taip pat yra proga išsijudinti po ilgo sėdėjimo ramiai.
Galima įtraukti mokinius. Mokiniai aktyviai formuoja porą su kitais mokiniais ir kartu nusprendžia, kaip atlikti duotą užduotį.
Teisingumas ir universalumas. Visas mobilumas ir pagalba komunikacijos srityje naudojama taip, kad mokiniai galėtų visiškai dalyvauti ir klasėje bendrauti su bet kuriuo kitu mokiniu.
Pagal Dr. Whitney H. Rapp, (2022). Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje. 100 mokymo metodų visiems mokiniams.