Menu Close

UNIVERSALUS DIZAINAS MOKYMUISI

Tam, kad mokiniai galėtų aktyviau išreikšti idėjas, į kasdienę dienotvarkę ir tvarkaraštį mokytojos Jūratė, Žydra įtraukia sustiprinamuosius veiksmus, kuriuos pasitelkia prieš pamokas arba pamokų metu.
Kūną ir protą sustiprinamiesiems veiksmams galima priskirti pasivaikščiojimą šokius, strakaliojimą, sukimąsi, gimnastiką, jogą. Vos kelios minutės sustiprinamųjų veiksmų kiekvieną dieną padės pagerinti mokinių rezultatus keliose srityse, įskaitant skaitymą, rašymą, testų atlikimą, fizinių pratimų atlikimą ir meninės veiklos rezultatus.
Įrodyta, kad smegenų gimnastika, kurią 1987 m. sumanė Švietimo kineziologijos centras, turi įspūdingą poveikį skaitymo ir matematikos užduočių atlikimui. Smegenų gimnastika – tai serijos kryptingų kūno judesių, kuriuos galima lengvai ir greitai atlikti bet kokioje klasėje ir be jokios įrangos. Joga mokiniams siūlo sveikatai palankiais būdais išreikšti ir subalansuoti emocijas, sumažina nerimą ir įtampą, sustiprina dėmesį, padeda geriau susikaupti, suprasti, įsiminti, sustiprina organizacinius bendravimo, motorikos įgūdžius ir pusiausvyrą.
KODĖL VEIKSMINGAS ?
  • Pagrįstas moksliškai. Kognityviniuose procesuose kūnas atlieka neatsiejamą vaidmenį. Judesiai išreiškia žinias, palengvina kognityvines funkcijas, padeda formuoti nervinių ląstelių tinklus smegenyse, kurios auga ir tampa sudėtingesnės.
  • Galima įtraukti mokinius. Mokiniai gali vadovautis mokytojo nurodymais arba prireikus patys atlikti sustiprinamuosius veiksmus. Mokiniai patys gali pasirinkti, kokius veiksmus atliks kasdien.
  • Lūkesčių palaikymas. Tikimasi, kad mokiniai parodys, ką jie moka, ir pamokų laiką panaudos produktyviai. Sustiprinamieji veiksmai padeda būti produktyviais.
  • Teisingumas ir universalumas. Visus sustiprinamųjų veiksmų būdus galima pritaikyti, atsižvelgus į bet kokius fizinius poreikius.
Pagal Dr. Whitney H. Rapp, (2022). Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje. 100 mokymo metodų visiems mokiniams.
 
Skip to content