Menu Close

UNIVERSALUS DIZAINAS MOKYMUISI

Savo mokiniams siūlome įvairias mąstymo proceso vizualizavimo priemones.
Mąstymo proceso vizualizavimo priemonė – tai bet kokia vizualinė struktūra arba simbolis, kuris naudojamas žinioms arba sąvokoms ir bet kokiems ryšiams tarp jų pavaizduoti. 📊📉📈
Mąstymo, mokymosi procesą vizualizavo ir pirmokai su mokytoja Jūrate priešakyje, analizuodami, apibendrindami „Jutimo organų“ temą.
Yra pačių įvairiausių mąstymo proceso vizualizavimo priemonių: Venno diagramos, sąvokų žemėlapiai, ŽNI (žinau, noriu žinoti, išmokstu (angl. KWL)) lentelės, Ishikawa (žuvies griaučių) diagrama, ryšių diagramos ir kt.
Mąstymo proceso vizualizavimo priemonės skatina daryti pagal pavyzdį ir formuoti prasmę turinčius ryšius su anksčiau išmokta medžiaga.Informacijos įsiminimas nėra mechaniškas – vyksta gerokai aukštesnio lygio informacijos apdorojimo ir taikymo procesas.
KODĖL VEIKSMINGAS?
  • Pagrįstas moksliškai. Mąstymo proceso vizualizavimo priemonės padeda mokiniams pamatyti ryšius ir sumodeliuoti naują informaciją saugojimui atmintyje.
  • Galima įtraukti mokinius. Mokiniai gali užsirašyti pastabas ant mokytojo pateiktų mąstymo proceso vizualizavimo priemonių, taip pat gali tokias priemones pasigaminti patys. Naudinga bet kokia vizualinė priemonė, vaizduojanti žinias, kurias reikia išmokti.
Pagal Dr. Whitney H. Rapp, (2022). Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje. 100 mokymo metodų visiems mokiniams.
Skip to content