Menu Close

UNIVERSALUS DIZAINAS MOKYMUISI

Formuojamasis vertinimas – tai toks vertinimas, kurį mokytojai taiko pamokų metu, siekdami pamatyti, kaip mokiniams sekasi, t. y. kaip formuojasi mokinio pažanga.
1a klasės mokytoja Jūratė pasirinko kūrybišką būdą mokinių įgytoms žinioms vertinti, įteikdama jiems įėjimo ir išėjimo bilietus – lapelius su klausimais, į kuriuos reikia atsakyti.Tai labai greitas ir veiksmingas būdas atlikti vertinimus prieš prasidedant arba pasibaigus pamokoms. Pamokos pradžioje arba pabaigoje, arba tuo metu, kai mokiniai ateina į klasę ir išeina pamokoms pasibaigus, atliekamos trumpos trukmės apklausos, reikalaujančios trumpo, konkretaus atsakymo.
Tuos pačius klausimus galima užduoti pamokos pradžioje ir pabaigoje – tokiu būdu galima įvertinti, kaip skiriasi žinios arba nuomonės.
KODĖL VEIKSMINGAS ?
  • Pagrįstas moksliškai. Svarbiausių pamokoje išdėstytų dalykų apibendrinimas sustiprina įsiminimą.
  • Galima įtraukti mokinius. Galima padaryti taip, kad mokiniai patys būtų atsakingi už tai, kad pamokos pradžioje kiekvienas gautų klausimus, o mokytojui būtų priminta, kad pamokos pabaigoje skirtų vieną minutę atsakymams į klausimus užrašyti („išėjimo bilietui“ užpildyti). Be to, mokiniai gali pateikti ir idėjų klausimams suformuluoti.
  • Lūkesčių palaikymas. Jei pasitaiko, kad mokiniai netinkamai supranta klausimus, svarbu nepamiršti suteikti grįžtamąjį ryšį ir (arba) tikėtis, kad mokiniai pakartotinai pateiks teisingą atsakymą.
Pagal Dr. Whitney H. Rapp, (2022). Universalaus dizaino mokymuisi taikymas praktikoje. 100 mokymo metodų visiems mokiniams.
 
Skip to content